خرید درب و پنجره دوجداره

راهنمایی خرید درب و پنجره دوجداره

این روزها خانه تنها مکانی است که در آن می‌توان از شر سر و صدای ماشین‌ها، ساختمان سازی‌ها و… به دور بود و از آرامش و سکوت لذت برد. در این مواقع، خرید درب و پنجره مناسب به یکی از دغدغه‌هایمان تبدیل می‌شود. ما در اینجا راهنمایی‌هایی را برای خرید درب و پنجره آورده‌ایم تا آرامش و سکوت را به خانه‌هایتان برگردانید. در این مطلب به درب و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی بیشتر می‌پردازیم؛ زیرا یکی بهترین انتخاب‌ها برای خرید درب و پنجره محسوب می‌شوند. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با انواع پنجره‌های دو جداره، جنس هر یک از آن‌ها، قیمت‌ها و… را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

درب و پنجره دو جداره

سوالی که شاید بیشتر ما جواب آن را می‌دانیم، این است که درب و پنجره دو جداره چیست؟ درب و پنجره دو جداره از دو شیشه تشکیل شده است که بین این دو شیشه نیز یک عایق وجود دارد و روی قالب‌هایی از جنس‌های مختلف ساخته شده است. لایه عایقی که بین دو شیشه قرار دارد باید خالی از هوا باشد و به جای هوا درون آن را با کمی از گازهای کریپتون، آرگون و یا زنون پر کرد. این گازها قابلیت این را دارند که از انتقال گرما و یا سرما جلوگیری کنند. در برخی موارد، قاب‌های درب و پنجره عایق گرما و سرما نیستند؛ پس باید در انتخاب جنس قاب‌ها نیز توجه بسیاری کرد.

اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره دو جداره

1- پرفیل قاب اصلی و قاب فرعی

2- شیشه دو جداره

3- یراق آلات

4- پلاستیک‌های درزگیر

 

در ادامه توضیحی کوتاه و مختصر درباره هر یک از این اجزای تشکیل دهنده می‌دهیم:

1- پرفیل قاب اصلی و قاب فرعی:

قاب اصلی، قابی است که شیشه درب و یا پنجره روی آن ثابت شده است. به عبارتی شیشه را نگه می‌دارد.

قاب‌های اصلی از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند. از انواع این جنس می‌توان به آلومینیومی، چوب، آهن، یو پی وی سی، فایبرگلاس و کامپوزیت اشاره کرد.

قاب فرعی، قابی است که قبل از قاب اصلی نصب شده است. به عبارتی همان قابی است که حین ساخت ساختمان برای درب و پنجره ساخته می‌شود. جنس این قاب باید بسیار مقاوم باشد زیرا این قاب باید فشار و وزن دیواره‌ها را نسبت به پنجره تحمل کند. قوطی‌های آهنی بهترین گزینه برای این قاب‌ها هستند. قبل از نصب قاب اصلی نیز، قاب فرعی را باید با ضد زنگ خوب پوشش دهید تا در رطوبت دچار زنگ زدگی نشود.

2- شیشه دو جداره:

شیشه‌های درب و پنجره دو جداره، ضخامت‌های گوناگونی دارند. این ضخامت‌ها با فاصله 6، 8، 10، 12 میلی‌متر وجود دارند. ضخامت‌های 4، 5 و 6 میلی‌متر در بازار به وفور یافت می‌شوند. جنس این شیشه‌ها مانند شیشه‌های تخت ساده است. در برخی موارد نیز به جای شیشه دوم از شیشه رفلکس استفاده می‌کنند. شیشه‌های رفلکس رنگ‌های گوناگونی مانند طلایی، برنزی و نقره‌ای دارند.

3- یراق آلات:

یراق آلات همان اجزای تشکیل دهنده جزئی درب و پنجره محسوب می‌شوند؛ مانند دستگیره، لولا، بلبرینگ‌ها و…

4- پلاستیک‌های درزگیر:

پلاستیک‌های درزگیر برای جلوگیری از انتقال سرما و گرما، هوا و رطوبت به کار می‌روند. این درزگیرها مابین قاب اصلی و شیشه قرار می‌گیرند.

 

درب و پنجره آلومینیومی

یکی از پرطرفدارترین درب و پنجره‌های آلومینویمی، ترمال بریک است. بیشتر کارفرمایان و ساختمان سازان نیز از این درب و پنجره استفاده می‌کنند. همه‌ی ما آلومینیم را یک رسانای خوب برای گرما و سرما می‌دانیم و شاید فکر کنیم آلومینیم برای قاب اصلی درب و پنجره‌های دو جداره انتخاب مناسبی نباشد. حتی امکان دارد از خرید درب و پنجره با این جنس قاب صرف نظر کرد. باید گفت در نسل جدید این پنجره و درب آلومینیم این مشکل حل شده است. در نسل‌های جدید درب و پنجره آلومینیمی مابین بخش داخلی و خارجی قاب، یک تکه پلی آمید به کار رفته است تا انتقال سرما و گرما را به صفر برساند.

امتیازات درب و پنجره آلومینیومی

1- تنوع بسیار در رنگ

2- نصب سریع و آسان

3- ضد آب

4- استحکام بالا

5- زیبایی

6- قابل ساخت در اندازه‌های مختلف

7- عایق گرما و سرما

8- نسبت به جنس‌های دیگر سبک‌تر است

9- قابل بازیافت

10- مقرون به صرفه

 

قیمت خرید درب و پنجره

با توجه به اینکه قیمت ارز در حال نوسان است، نمی‌توان قیمت دقیقی به شما خریداران گفت. با این حال عوامل موثر در قیمت خرید درب و پنجره را بررسی می‌کنیم در پایان مطالب نیز قیمت حدودی پنجره‌ها را با توجه به مدل و برند برایتان آورده‌ایم.

عوامل موثر در قیمت خرید درب و پنجره:

1- جنس: برای خرید درب و پنجره، جنس‌های مرغوب از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

2- سایز: اگر برای خرید درب و پنجره اندازه بزرگ‌تری را سفارش بدهید، باید هزینه بیش‌تری را بپردازید. زیرا هرچقدر سایز بزرگ‌تر باشد، مواد به کار رفته نیز بیش‌تر می‌شود.

3- لایه: این مورد نیز مانند مورد قبلی است. هرچقدر تعداد لایه‌ها بیش‌تر باشد، هزینه بیش‌تری باید بپردازید.

4- مدل: درب و پنجره‌ها با توجه به مدل و طراحی‌های به کار گرفته شده قیمت‌های متفاوتی دارند.

 

سخن پایانی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، پنجره‌های دوجداره اولین انتخاب برای خرید درب و پنجره است. زیرا امروزه بیش‌تر در معرض سرو صدا هستیم. پنجره‌های دو جداره با  ویژگی‌هایی که بیان کردیم، محیطی آرام و به دور از سر و صدا به ما هدیه می‌کنند.

 

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

عنوان های این صفحه