پنجره های آلومینیومی

پنجره های دوجداره آلومینیومی (Aluminuim-Window)

درب و ٖپنجره آلومینیومی ساخته شده از پروفیل‌های آلومینیومی نرمال و ترمال بریک ، یکی از انواع در و پنجره‌های ساختمان هستند. به تازگی پروفیل آلومینیوم بصورت دوجداره طراحی میشود و بین آنها از لایه ای عایق استفاده میگردد. با این کار خاصیت عایق بندی چهارچوب در و پنجره ها افزایش می یابد.

در سال های اخیر نوع جدیدی از پروفیل جهت تولید درب و پنجره های آلومینیومی با محاسبات دقیق فنی – مهندسی توسط متخصصین و مهندسین صنعت درب و پنجره آلومینیومی طراحی گردید. علیرغم داشتن ظرافت، زیبایی و دوام بدلیل طراحی خاص مهندسی سبک می باشد. به سبب استفاده از قطعات و یراق آلات مخصوص نیازی به تقویت با آرماتور ندارد. امروزه سیستم های قدیمی مانند ST و کرنت که در گذشته متداول بود بدلیل نداشتن هوابندی کامل و زیبایی از رده خارج شده است. مشاوران معماران و مهندسین ساختمان جهت بهینه سازی مصرف سوخت صدا و زیبایی نما تاکید زیادی مبنی بر جایگزینی سیستم های جدید اختصاصی به جای این سیستم های قدیمی دارند. در سیستم های قدیمی مقاطع المان های عمودی وافقی پنجره آلومینیومی با هم متفاوت بود که در نتیجه روی زیبایی و هوابندی پنجره تاثیر بسزایی می گذاشت.

به طورکل آلومینیوم فلزی است مستحکم، قابل بازیافت، انعطاف پذیر، مقاوم و سازگار با بدن انسان که به سبب خواص و قابلیت های خاص مورد توجه قرار گرفته است. بطوریکه هم اکنون در صنایع مختلفی همچون صنعت هواپیما سازی کابل های برق، تولید ورق های کامپوزیت درب و پنجره آلومینیومی ساختمان و نماهای کرتین وال مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع پروفیل پنجره های دوجداره آلومینیومی

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل‌های با شکست حرارتی Thermal break  () پروفیل‌هایی هستند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که به وسیله لایه های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند. خواص پلی‌آمید در حرارت‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه UV حفظ می‌شود. همچنین بالا بودن طول عمر و استحکام  بالا از مزایای تیغه‌های پلی‌آمید هستند. تیغه پلی آمید در لایه داخلی پروفیل پنجره های آلومینیومی ترما بریک مانع انتقال حرارت می‌شود. نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس است.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی نرمال

پروفیل‌های نرمال یا معمولی الومینیوم، پروفیل‌های آلومینیومی با ویژگی‌های ذکر شده درباره فلز آلومینیوم است که فاقد لایه های پلی‌آمید است. در مقایسه با نوع ترمال ویژگی‌های عایق بودن را کمتر داراست. همچنین استقامت و دوام کمتری در مقایسه با پروفیل‌های ترمال بریک دارند.

پنجره‌های دو جداره آلومینیومی ترمال بریک

ویژگی‌های پنجره دوجداره آلومینیوم

مقاومت و استحکام: فلز آلومینیوم مقاوم‌تر از فریم‌های ساخته شده از چوب‌ یا آهن و یو‌پی‌وی‌سی است.همچنین پروفیل های آلومینیومی قیمت مناسبی دارند. در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب و بارش باران و آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم و غیر قابل اشتعال است. در و پنجره‌های آلومینیومی ترمالبریک عایق صوتی و حرارتی مناسبی هم محسوب می‌شوند. همه این عوامل باعث می‌شود طول عمر پنجره‌های آلومینیومی بالا باشد. همین عوامل، تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی را با پنجره upvc به صرفه می‌کند.

اکثر فریم‌های آلومینیومی با پوششی از اکسید به فروش می‌رسند. این پوشش قادر به از بین بردن مشکل خوردگی و سوراخ شدن فریم می‌شود که فریم پروفیل نسبت به رطوبت، ایمن میسازد. لذا در و پنجره آلومینیومی انتخابی ایده‌آل برای درهای بیرونی است که باید در برابر شرایط آب و هوایی خارجی مقاومت کنند.

قدرت پنجره آلومینیومی: قاب آلومینیومی نازک‌تر در مقایسه با دیگر فریم‌ها، با توجه به استحکام کششی بیشتر، درب محکم‌تری را فراهم می کند. وزن پنجره آلومینیومی یک سوم پنجره‌های آهنی است. همچنین نسبت وزن به استحکام پایینی دارند.

نصب آسان پنجره آلومینیومی: درب آلومینیومی بسیار سبک‌تر از درهای معمولی است. سبک وزن بودن نصب آن را آسان‌تر می‌کند.

حفظ و نگهداری آسان: نگهداری و حفاظت از در و پنجره آلومینیوم راحت است. چنین فریم‌هایی را می توان به طور مرتب با اسفنج مرطوب پاک کرد. معمولا نیازی به نقاشی‌های منظم و یا رنگ‌آمیزی برای حفظ ظاهر سطح آلومینیوم وجود ندارد.

 زیبایی و تنوع رنگی: در و پنجره‌های آلومینیومی تنوع بسیار بالایی در رنگ‌آمیزی دارند. همچنین در پنجره‌های آنادایز شده از زیبایی بالایی برخوردار هستند.

مزایای استفاده از پنجره آلومینیوم

  • آلومینیوم متریال قویتری در مقایسه با upvc است. به این معنا که پنجره‌های آلومینیومی با ظاهر باریکتر می‌تواند با توجه به فریم‌های مختلف سطح بالایی از شیشه را تحمل می‌کند. به همین دلیل در ساختمان‌های تجاری و اداری بسیار محبوب است. همچنین برای پنجره‌های وسیع در خانه گزینه مناسبی است.
  • پنجره دوجداره آلومینیومی سازگار با محیط زیست هستند. به گونه‌ای قابل بازیافت هستند که آلومینیوم بازیافت شده بسیار با کیفیت است.
  • آلومینیوم انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با upvc داراست.
  • طیف رنگ‌های موجود در آلومینیوم شگفت‌انگیز است و امکان انتخاب را برای شما فراوان کرده است.
  • با توجه به آزمایش‌های متعددی که روی آلومینیوم انجام گرفته است، این ماده مقاومت بسیار بالایی در شرایط خاص جوی داراست.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هفده =

عنوان های این صفحه