تفاوت درب پنجره یو پی وی سی با آلومینیوم

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

در این مقاله درب و پنجره آلومینیومی را با UPVC مقایسه و مزایای هر کدام را توضیح داده ایم. امروزه استفاده از پنجره های دوجداره بدلیل عایق بودن بسیار رواج یافته است. این در و پنجره ها انواع مختلفی دارند و دو نوع آلومینیومی و یو پی وی سی از پرکاربردترین انواع هستند. پنجره های آلومینیومی از لحاظ استحکام و مقاومت مشخصات بهتری دارند و از لحاظ ظاهری و رنگ بندی نیز از تنوع بالایی برخوردارند.

تفاوت درب پنجره یو پی وی سی با آلومینیوم

پنجره آلومینیوم یا upvc از جنبه ظرافت و زیبایی

پنجره‌های upvc حجیم هستند، همین دلیل ظاهر ناخوشایندی در آن‌ها به وجود می‌آید؛ از این رو این پنجره‌ها به دلیل ظاهرشان طرفداران کمتری دارند. اغلب مالکان ساختمانی که تمایل دارند از پنجره‌های خاص و زیبا استفاده کنند، پنجره‌های آلومینیوم را انتخاب می‌کنند؛ زیرا در تولید و طراحی این پنجره‌ها ظرافت بسیار خاصی صورت می‌گیرد. از طرف دیگر با وجود قاب‌های باریک در پنجره‌های آلومینیومی می‌توان از شیشه‌های قوی استفاده کرد. حتی می‌توان از شیشه‌های سه جداره نیز در این قاب‌های ظریف بهره برد.

شما می‌توانید از پنجره‌های آلومینیومی دارای روکش پودری  که دوام و زیبایی بهتری دارند، استفاده کنید. این پوشش دارای تنوع رنگ بسیار گسترده‌ای است. اما اگر شما به ظاهر کلاسیک و سنتی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از روکش چوب روی این پنجره‌ها استفاده کنید. روکش‌های چوبی هم در پنجره‌های آلومینیومی و هم در پنجره‌های upvc قابل پیاده سازی هستند. شرکت الیت کلیه درب و پنجره‌های آلومینیومی تولید شده خود را با نهایت سلیقه و کاملاً خلاقانه طراحی می‌کند. اگر شما نیز به اینگونه روکش‌ها علاقه‌مند هستید، می‌توانید جهت سفارش آن‌ها با شماره درج شده تماس بگیرید.

طول عمر و ماندگاری

یو پی وی سی از ۱۹۸۰ میلادی به عنوان یک گزینه عالی جهت قاب پنجره‌ها استفاده می‌شود. این ماده دوام و مقاومت بسیار بالایی در مقابل پوسیدگی دارد. به گونه‌ای که یک پنجره upvi مرغوب، معمولاً ۲۰ تا ۳۰ سال عمر خواهد کرد. اما این در حالی است که پنجره‌های آلومینیوم می‌تواند تا ۴۵ سال عمر مفید داشته باشند؛ زیرا آلومینیوم در مقابل یوپی‌وی‌سی از دوام و استحکام بالاتری برخوردار است. آلومینیوم برخلاف سایر فلزات هرگز زنگ نمی‌زند، پس هیچ جای نگرانی برای زنگ زدن و زشت شدن این درب‌ها وجود نخواهد داشت.

جنبه زیست محیطی

آلومینیوم می‌تواند با قابلیت کنترل دمای عالی، یک جنس بی‌رقیب در بهره‌وری منابع انرژی باشد؛ زیرا همان طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم  آلومینیوم استحکام و پایداری بسیار زیادی دارد و می‌تواند در طولانی مدت موجب مدیریت انرژی بهتری شود. هنگام تعویض، این پنجره‌ها به راحتی قابل بازیافت هستند.

پنجره دوجداره آلومینیومی یا upvc از نظر امنیت

یکی از نکات مهمی که در انتخاب هر پنجره باید به آن توجه کنید، موضوع امنیت پنجره مورد نظر شما است. همچنین بهتر است شما یک پنجره ضد آب را انتخاب کنید. در و پنجره‌های upvc دارای امنیت بسیار خوبی هستند. اما اگر شما به دنبال خرید یک پنجره کاملا ایمن و مستحکم هستید، بهتر است پنجره آلومینیوم را انتخاب نمایید. الیت، کلیه درب و پنجره‌های تولید شده خود را با بالاترین امنیت ممکن تولید می‌کند.

قیمت درب و پنجره یو پی وی سی و الومینیومی

پنجره‌های آلومینیوم در مقایسه با upvc  قیمت بالاتری دارند. اما بهتر است، این نکته را بدانید که آلومینیوم نسبت به upvc کمتر خراب می‌شود. در نتیجه با توجه به طول عمر بالای این محصول، قیمت آن نسبت به upvc مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مقاومت در برابر اشتعال

پنجره‌های آلومینیوم و پنجره‌های upvc در مقابل اشتعال مقاومت کمی دارند. پنجره‌های یو پی وی سی هنگام سوختن، از خود مواد سمی منتشر نمی‌کنند. این در حالی است که ماده ترمال بریک موجود در پنجره‌های آلومینیوم در هنگام سوختن، از خود گازهای سمی متصاعد می‌نماید. اما به طور کلی هر دو نوع پنجره آلومینیوم و upvc مانع انتشار اشتعال و آتش سوزی می‌شوند.

مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC
مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC

مزایای پنجره دوجداره آلومینیوم

  • فلز آلومینیوم متریال قویتری در مقایسه با upvc است. پنجره‌های آلومینیومی با پروفیل باریکتر می‌تواند مستحکم تر باشد. همچنین برای در و پنجره‌های بزرگ در خانه های ویلایی بسیار مناسبی است. با توجه به استحکام کششی بیشتر، قاب آلومینیومی نازک‌تر در مقایسه با دیگر فریم‌ها، درب محکم‌تری را فراهم می کند.
  • آلومینیوم انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به upvc دارد. میتوان به راحتی پروفیل های الومینیومی را خم کاری کرد و حالت نیم دایره ای در آورد.
  • میتوان پروفیل های آلومینیومی را در انواع رنگ ها رنگ آمیزی کرد. امکان انتخاب طیف وسیعی از رنگ ها را نیز خواهید داشت. در پنجره‌های آنادایز شده از زیبایی بالایی برخوردار هستند.
  • فلز آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی در شرایط خاص داراست. مقاومت بالا نسبت به رطوبت و زنگ زدگی و اسید ها و عدم اشتعال پذیری آن نسبت به پروفیل های یو پی وی سی از مزیت های الومینیوم است.
  • پنجره‌های آلومینیوم با محیط زیست سازگار هستند. می توان آنها را بازیافت کرد و آلومینیوم بازیافت شده نیز بسیار با کیفیت است.
  • فریم آلومینیومی مقاوم‌تر از چوب‌ یا آهن و یو‌پی‌وی‌سی و همچنین ارزان‌ است. میزان انقباض و انبساط کمتری در مقایسه با متریال نام‌برده داراست. همچنین در مقابل تغییر رنگ و تابش آفتاب وبارش باران و آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم است و غیر قابل اشتعال است.
  • ایمنی بالا در مقابل سرقت و زلزله از ویژگی این کالا است. پنجرههای آلومینیومی در مقابل ضربه مقاوم هستند و نمیشکنند.

مزایای استفاده از پنجره upvc

  • این پنجره‌ها عایق مناسب تری هستند.(البته جدیدا پنجره های آلومینیومی نیز با پروفیل ترمال بریک تولید میشوند که خاصیت عایق بالایی دارند.) می‌توانید با این انتخاب در مصرف انرژی (برق و گاز) صرفه‌جویی کنید.
  • پروفیل های UPVC دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است؛ طرح چوب، لمینیت و رنگ‌آمیزی متنوع به شما امکان طراحی و انتخاب بیشتری خواهد داد.
  • قیمت پنجره‌های پیویسی در مقایسه با آلومینیومی ارزانتر است.

با در نظر گرفتن مزایای هرکدام، میتوانید راحت تر مقایسه پنجره های آلومینیومی با UPVC را انجام دهید.

پنجره دوجداره آلومینیوم یا یو پی وی سی

اکثر افراد هنگام خرید پنجره‌های ساختمان خود، جهت انتخاب میان چندین گزینه سردرگم خواهند شد. امروزه پنجره‌های آلومینیوم و upvc نسبت به سایر پنجره‌ها مانند پنجره‌های چوبی، طرفداران بیشتری دارند. اما برای اینکه بتوان میان این دو پنجره یک مورد را انتخاب کرد، باید آن‌ها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را مطابق نیاز خود انجام دهید. در ادامه مطالبی درباره مقایسه این دو پنجره بیان خواهیم کرد، تا بتوانیم شما را در این انتخاب مهم همراهی کنیم. پس شما را به مطالعه ادامه این مطالب دعوت می‌کنیم.

انواع پروفیل‌های آلومینیوم

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک:

پروفیل‌های ترمال بریک پروفیل‌هایی با شکست حرارتی هستند که از دو مقطع پروفیل آلومینیومی مجزا که توسط تیغه‌های پلی‌آمید به هم متصل می‌شوند، تشکیل شده‌اند. پروفیل های آلومینیومی عایق در این روش از هدر رفت انرژی جلوگیری میکنند. پلی‌امید خواص مکانیکی خود را در حرارت‌های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یو وی حفظ می‌کند.

طول عمر بالا  و مقاومت و استحکام  بیشتر از دیگر مزایای پروفیل آلومینیوم دارای تیغه‌های پلی‌آمید هستند. تیغه پلی آمید در پروفیل پنجره های آلومینیومی ترمالبریک (Thermal break) مانع انتقال حرارت می‌شود. نتیجه استفاده از پروفیل های ترمال بریک، جلوگیری از انتقال گرما و سرما از خارج ساختمان به داخل محیط و بالعکس است. هزینه مصرف انرژی در ساختمان هایی که از در و پنجره آلومینیوم ترمال بریک استفاده میکنند به شدت کاهش می یابد.

پروفیل پنجره‌های آلومینیومی نرمال:

پروفیل‌های نرمال، پروفیل‌های الومینیومی با همه خصوصیات یاد شده از آلومینیوم است ولی فاقد قطعات پلی‌آمید است. این نوع در مقایسه با نوع ترمال عایق کمتری هستند و ضریب انتقال حرارت بالاتری دارند. همچنین استقامت پایین تری در مقایسه با پروفیل‌های ترمال بریک دارند.

کارشناسان ما در شرکت الیت میتوانند به شما در تصمیم گیری در انتخاب بهترین نوع درب و پنجره ( آلومینیومی یا UPVC ) کمک کنند. همچنین میتوانید از نمایشگاه شرکت الیت واقع در محل شرکت نیز بازدید کنید. جهت مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید. 02179481

 

کلام آخر

اگر شما در حال بازسازی ساختمان خود هستید و یا ساختمان خود را احداث می‌کنید، قطعاً به دنبال خرید پنجره‌های مرغوب و با کیفیتی هستید که کارایی بسیار مطلوبی برای ساختمان شما داشته باشند و این سوال که پنجره آلومینیومی بهتر است یا upvc برای شما پیش آمده است. به طور کلی پنجره‌های آلومینیومی می‌توانند یک انتخاب بهتر نسبت به پنجره‌های upvc باشند. شرکت الیت تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا است. این شرکت آماده پذیرش و انجام سفارشات نصب انواع درب و پنجره آلومینیومی برای پروژه‌های ساختمانی شما است. جهت سفارش محصولات مد نظر خود می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

عنوان های این صفحه